Pieter Post - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Pieter Tang - WaarBenJij.nu Pieter Post - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Pieter Tang - WaarBenJij.nu

Pieter Post

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

24 December 2009 | Nederland, Zoetermeer

Inmiddels ben ik alweer ruim een half jaar in Nederland. Aan de ene kant lijkt het allemaal weer zo vertrouwd en of ik nooit weg geweest ben. Aan de andere kant verandert er heel veel en ben ik bepaald nog niet gesettled.

Ik woon weer in Zoetermeer met alle bekende mensen en dingen om mij heen. Het voelt ook als heel normaal dat ik nu weer in de sneeuw loop in plaats van dat ik om acht uur ’s morgens de schaduw al op zoek. Bolivia lijkt alweer lang geleden. Natuurlijk mis ik mijn vrienden en bekenden en ook het land, maar toch niet zo erg als ik had verwacht en ik heb er vrede mee dat ik nu hier ben.

Maar naast alles wat hier vertrouwd is, is er ook heel veel wat niet meer hetzelfde is. Zo heb ik sinds juli een eigen twee-kamer-appartementje :) De afgelopen maanden heb ik daar al flink in geklust. Het grootste werk was het vervangen van de keuken, maar ook moesten er uiteraard veel andere dingen gebeuren. Het is nog niet helemaal klaar maar inmiddels heb ik meubels gekocht en is het bewoonbaar. Ik heb er ook al geslapen maar helemaal over ben ik nog niet.

Degenen die mij kennen zal het niet verbazen dat bij het zoeken van een huisje de aanwezigheid van een tuintje een absolute must was. De plannen voor de inrichting zijn natuurlijk al lang gesmeed en mijn handen jeuken, maar ik heb uiteraard toch de voorrang gegeven aan het bewoonbaar maken van het huis.
Het is heerlijk om nu wat voor mezelf te hebben zonder te hoeven denken dat het aanschaffen van meubels, een koelkast enz. de moeite niet is omdat het toch maar tijdelijk is.

Naast het zijn van keukenmonteur, schilder, electricien, hovenier, stucadoor, tegelzetter, timmerman, loodgieter, enz., enz. in mijn eigen huisje heb ik inmiddels ook weer betaald werk gehad. De maand augustus heb ik weer bij doe-het-zelf zaak Enorm Cammeraat gewerkt. Dit was tijdelijk om de vakantieperiode op te vangen.
En sinds begin oktober ben ik postbode bij TNT. Ook dat is tijdelijk en wel tot de eerste week van januari. Ik begin nu ’s morgens om 5:45 uur met het vullen van de postbussen. Daarna halen we bepaalde postbussen leeg om die post met de auto bij bedrijven te bezorgen. Daarna help ik bij het sorteren van de gewone post en daarna ga ik mijn wijk lopen. In het begin had ik er best veel moeite mee om zo vroeg te beginnen en voelde ik me er nog niet echt thuis. Alle veranderingen binnen TNT hebben ook zo hun effect op de sfeer. En dan al die regen, elke dag weer!!! Maar inmiddels ben ik het vroeg opstaan gewend en voel ik me veel beter thuis. Het is best gezellig nu ik iedereen wat beter ken. Maar net nu ik het leuk begin te vinden is het dus weer tijd voor wat anders.

Het liefst had ik weer bij de Bouwhof gaan werken en ik was vanuit Bolivia al bezig met de sollicitatie (een sollicitatiegesprek via MSN, ook wel apart). Maar doordat de opening van het nieuwe pand tegengewerkt wordt en door de crisis, is er een personeelsstop ingesteld en zit dat er voorlopig nog niet in.

Ik zou graag weer in een winkel werken want dat heb ik altijd met plezier gedaan. Een doe-het-zelf zaak lijkt de meest logische optie, of iets met planten. Maar misschien moet ik wel eens iets heel anders gaan proberen. Iets doen met mijn talenkennis of reiservaring. Of toch weer wat met mijn laboratoriumopleiding (plantenbiotechnologie). Misschien wel receptionist of iets in de horeca?

Aan de ene kant zou ik na deze heftige jaren graag weer de rust en zekerheid van een min of meer vertrouwde vaste baan willen. Aan de andere kant is dit misschien DE kans om eens heel wat anders te proberen. En waarschijnlijk wordt het voorlopig die laatste optie, want de rekeningen zullen ergens van moeten worden betaald, en de banen liggen zoals bekend momenteel niet voor het oprapen. Het jaar 2010 heeft nog veel nieuwe en onbekende dingen voor me in petto.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en het allerbeste voor 2010.
Een hartelijke groet vanuit Zoetermeer,
Pieter

  • 24 December 2009 - 21:01

    Richard En Annet:

    Hoi Pieter!
    Leuk verslag, leuk huis ook! Spannende tijden voor je werk enzo..
    Waar in Zoetermeer is het eigelijk?

    Wij zitten ook sinds 3 dagen in ons huis! Check anders eens wat foto's op www.akropolishof.nl.. Die site heb ik gemaakt voor ons nieuwbouwprojekt. (de nadruk ligt op het forum hoor, verwacht geen supersite van mij ;) )

    Prettige kerstdagen en een gelukkig 2010! We moeten snel eens bij elkaar langskomen!

    Groeten, Annet en Richard

  • 26 December 2009 - 13:27

    Rod, Viv N Kids:

    Hi Pieter,
    Leuk je verhaal zo weer te lezen hoor! Ben benieuwd wanneer je je op de tuintje kan storten. Maar heb je dan een app op de begane grond? Toch niet op het balkon:).
    Fijne 2e kerstdag, jaarswisseling he en een tegek 2010!
    Blessings, www.rodneyvivienkids.blogspot.com

  • 26 December 2009 - 13:28

    Rod:

    Oooeeps, de tuinfoto's zie ik nu pas, haha, dudelijk! Greetz ook aan je moeder en zus

  • 27 December 2009 - 18:51

    Irene De Jong:

    Hoi Pieter wat leuk om weer iets over je te lezen!
    Wat een veranderingen allemaal voor je.
    Gelukkig heb je tijdelijk werk en ik hoop en bid voor je dat je een leuke baan zal vinden.
    Een fijne Oud en Nieuw toegewenst van Rien en mij.

  • 27 December 2009 - 21:13

    Riek:

    hoi Pieter, gefeliciteerd met je huisJE, fijn om zo iets voor je zelf te hebben. Veel succes met het vinden van een juiste baan voor je, groeten.

  • 29 December 2009 - 15:29

    Nellie:

    Hoi Pieter,
    Alle goeds voor 2010.
    Leuk om zo op de hoogte te zijn van je reilen en zeilen! Hoop ik dat je werk kunt vinden in jan.
    Wat een leuk huis heb je zeg, wat een klus om alles zelf te doen, maar het ziet er heel gezellig uit. Idd nu de tuin nog, moet je toch nog even wachten hoor.. nu véél te koud daarvoor.
    groetjes, Nellie

  • 01 Januari 2010 - 21:13

    Michel En Tanja:

    Hoi Pieter,

    Bedankt voor je goede wensen en leuk, die update. Jij ook de allerbeste wensen voor 2010

    groetjes,

    Michel en Tanja

  • 15 Januari 2010 - 19:52

    Tante Plonie:

    hoe gaat het met je ?met ons goed.leuk om te kijken hoe het in het buitenland is.en wat heb je een leuk huisje .groetjes van mijn +oom kees .

  • 09 Maart 2011 - 03:51

    Rod:

    Hey Pieter, hoest nu met je?
    Rod n clan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Van februari tot november 2008 heb ik als vrijwilliger in Bolivia voor Misión Timoteo gewerkt. Misión Timoteo is een organisatie die zich inzet voor Boliviaanse kinderen. Zie voor meer informatie over Misión Timoteo: www.misiontimoteo.nl Vanaf half januari 2009 heb ik weer voor Mision Timoteo gewerkt. Begin maart heb ik besloten niet zoals gepland tot 26 november voor Mision Timoteo te blijven werken. Momenteel orriënteer ik me op wat ik nu ga doen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1152
Totaal aantal bezoekers 83542

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 27 Mei 2009

Bolivia 2009

Landen bezocht: