Terug in Nederland - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Pieter Tang - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Pieter Tang - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

09 Juni 2009 | Nederland, Zoetermeer

Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en heb ik besloten om weer terug te gaan naar Nederland. Toen het besluit eenmaal genomen was heb ik gelijk maar de datum van mijn terugvluchten laten wijzigen. Zodoende ben ik vrij snel, en daardoor voor velen ook vrij onverwacht, weer naar Nederland gereisd.

De laatste dagen daar heb ik gebruikt om allerlei dingetjes te regelen: foto’s laten afdrukken voor kennissen, een meisje van Hasta Crecer die een oogziekte heeft proberen te helpen, elektra instaleren bij een kennis, een broek laten naaien (zelfs in Nederland is dat lastig te vinden voor iemand van 1,98 meter en in Bolivia zijn de arbeidskosten wat lager). En natuurlijk afscheid nemen van vrienden :( zucht... Met Ruthy naar de schaatsbaan geweest :). Ja ééntje met echt ijs midden in de tropen!!! Die baan is natuurlijk wel alleen in de Boliviaanse winter geopend (op het zuidelijk halfrond, dus wanneer het zomer is in Nederland) maar ja, wat heet winter in de tropen …

Morgen ben ik inmiddels weer twee weken in Nederland. Na het overwinnen van de overgangen in tijd, cultuur, klimaat, enz. en het regelen van allerlei dingen ben ik volop bezig me hier te gaan settelen. Ik heb gesolliciteerd bij mijn vroegere werkgevers en vanuit Bolivia had ik al mijn eerste sollicitatiegesprek (via MSN, ook wel bijzonder). Eenmaal in Nederland heb ik een sollicitatiegesprek op de gebruikelijke manier gehad. Het gaat wel even duren voordat de sollicitatieprocedure doorlopen is, maar het klinkt tot nu toe wel positief. Misschien dat ik ook nog een paar weken bij mijn buurman terecht kan om hem zo door de vakantieperiode heen te helpen. Ondanks de crisis dus best positief nog allemaal.
Verder ben ik op zoek naar een eigen huisje. Degenen die me een beetje kennen weten dat een tuintje daar natuurlijk niet bij mag ontbreken. Erg leuk dat huizen zoeken maar ook wel een hele uitdaging.

Iedereen die me tijdens de voorbereidingen en het werk in Bolivia op wat voor manier ook heeft gesteund: HARTELIJK BEDANKT!!! Het is moeilijk om iedereen persoonlijk te bedanken maar het wordt zeker gewaardeerd.

Hartelijke groeten vanuit Zoetermeer, Pieter

  • 09 Juni 2009 - 17:59

    Jos M:

    Hallo Pieter,

    Welkom back in Holland. Je hebt het boliviaanse avontuur in ieder geval op waardige hollandse wijze afgesloten aan de foto's te zien! Met alles veel succes en God bless !!

  • 09 Juni 2009 - 20:07

    Ardy Derlagen:

    Dag Pieter,
    Tsjonge zeg .Je bent weer terug!!!Nou hartelijk welkom.Weet niet zo gauw een huisje voor je ,ja er staat een bungalow op de hoek van de Chopinrode MET tuin.
    En al een hele tijd maar vraag me niet de prijs!!!
    Maar we zullen oren en ogen open houden.Tot ziens en/ of horens.De zegen van Vader GOD toegebeden!!!

  • 09 Juni 2009 - 22:38

    Pieter:

    Hallo Ardy,
    Op www.funda.nl vind ik twee huizen aan de Chopinrode, één van €285.000 en één van €335.000!! Op zich ga ik best verstandig met mijn geld om, al zeg ik het zelf, maar van de laatste drie jaar heb ik maar één jaar een salaris ontvangen en uitkeringen kom ik niet voor in aanmerking. Mijn spaarvarken knort dus tegen mij dat ik toch maar met wat iets minder moois genoegen moet nemen. Maar sinds vanmiddag heb ik een eigen makelaar die me gaat helpen en ik heb al een paar appartementjes gezien, dus het komt vast goed.

  • 10 Juni 2009 - 12:04

    Irene De Jong:

    Hoi Pieter,
    ja dat is wel even een bericht zeg dat je weer hier bent.
    Misschien wel zo rustig voor je omdat het daar toch niet helemaal duidelijk voor je werd wat je moest doen.
    Ik wens je al goede dingen toe en Gods Zegen en wie weet komen we elkaar nog eens tegen op zondag in de kerk.
    Ik zal wel je boeiende verhalenen foto's missen!

  • 15 Juni 2009 - 09:17

    Nellie:

    Hoi Pieter,
    Dat zal wel weer wennen zijn.
    Alle goeds gewenst, ook met het vinden van (geschikt) werk & huis.
    groet, Nellie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Van februari tot november 2008 heb ik als vrijwilliger in Bolivia voor Misión Timoteo gewerkt. Misión Timoteo is een organisatie die zich inzet voor Boliviaanse kinderen. Zie voor meer informatie over Misión Timoteo: www.misiontimoteo.nl Vanaf half januari 2009 heb ik weer voor Mision Timoteo gewerkt. Begin maart heb ik besloten niet zoals gepland tot 26 november voor Mision Timoteo te blijven werken. Momenteel orriënteer ik me op wat ik nu ga doen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 83540

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 27 Mei 2009

Bolivia 2009

Landen bezocht: