In Zoetermeer - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Pieter Tang - WaarBenJij.nu In Zoetermeer - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Pieter Tang - WaarBenJij.nu

In Zoetermeer

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

27 November 2008 | Nederland, Zoetermeer

Voor velen is het een verrassing dat ik “ineens” weer in Nederland ben. Ook voor mezelf is het nog wat vreemd om hier weer rond te lopen. Aan de ene kant is het allemaal heel bekend en vertrouwd. Er lijkt veel minder te zijn veranderd dan toen ik in 2002 na een half jaar Bolivia weer terug kwam (Toen was er in mijn afwezigheid bijvoorbeeld ene Pim Fortuin ineens heel bekend geworden en ook al doodgeschoten). Aan de andere kant is Nederland ook compleet anders dan het Bolivia waar ik bijna het hele jaar ben geweest en wat ook als bekend en vertrouwd voelde.

Ik zal even uitleggen waarom het lijkt dat ik ineens zo abrupt weer in Nederland ben. Vorig jaar heb ik een retourticket gekocht met als terugreisdatum 18 november 2008. Een latere datum was op het moment van aanschaf (eind december 2007) niet mogelijk hoewel ik dat eigenlijk wel wilde. Maar de datum was gratis te wijzigen zei het reisbureau. Ik heb de terugreisdatum nooit aan de grote klok gehangen omdat ik het hele jaar dacht hem te gaan wijzigen. Mijn beste vriendin in Bolivia, Ruth Vidaurrre, dacht namelijk rond die datum te gaan trouwen met haar vriend uit de VS. De bruiloft zou in North Carolina zijn. Aangezien mijn retourvlucht via Miami ging, en men zei dat ik de datum gratis kon wijzigen, dacht ik daar mooi bij aanwezig te kunnen zijn. Als ik dan de datum van mijn eerste vlucht vlak vóór de bruiloft kon plannen en de vervolgvluchten naar Londen en Amsterdam vlak ná de bruiloft, dan hoefde ik “alleen nog maar even” van Miami naar North Carolina heen en terug te wippen. Maar het duurde zo’n 8 maanden voordat de procedure van het aanvragen van Ruthy’s visum afgerond was. Pas op 22 oktober moest Ruth naar een gesprek in La Paz en kreeg ze definitief haar visum. Ze besloot om de bruiloft uit te stellen tot januari. Aangezien ik dan al mijn vluchten zou moeten annuleren en nieuwe losse tickets zou moeten boeken, heb ik uiteindelijk toch maar besloten om niet op haar belangrijke dag aanwezig te zijn en gewoon mijn oorspronkelijke terugreisdatum aan te houden. Maar aangezien ik sinds nog geen nieuw berichtje op mijn site had geplaatst … VERRASSING!!!

  • 27 November 2008 - 16:16

    Rod:

    Nou, welcome back he and Merry Christmas!
    Ga je straks weer terug of blijf je eerst hier?

  • 27 November 2008 - 16:42

    Riek:

    Welkom in Holland.
    In Zoetermeer!!!
    Een fijne tijd hier of wordt Zoetermeer weer je thuis? Groetjes....

  • 28 November 2008 - 14:15

    Nellie:

    Hoi Pieter,
    't Is vast ook weer wennen om terug te zijn.
    Succes met het zoeken van een baan. 'k Ben benieuwd wat dat wordt.
    groet, Nellie.

  • 28 November 2008 - 15:21

    Henny Van Der Vis:

    Hallo Pieter het was leuk steeds je mailtjes te lezen. welkom weer in nederland en een gezellige decembermaand gewenst samen met je familie groetjes

  • 29 November 2008 - 19:48

    Bart:

    Ha die Pieter,
    Welkom terug in Zoetermeer. Koud en mistig, even wennen lijkt me. Groetjes

  • 01 December 2008 - 14:51

    Fam. Koppejan:

    We hebben je inmiddels alweer voorbij zien lopen Pieter. We hopen dat je ook hier je "draai" weer kunt vinden. Groeten van ons.

  • 01 December 2008 - 19:25

    Rod:

    Witte Piet, geniet ervan he!
    Gaan we elkaar nog zien? Anders ergens halverwege afspreken? Ik heb wel een leuk ideetje, na St Klaas! Toedeloe voor nu enne, was de gebak lekker? Gefeli an je zus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Van februari tot november 2008 heb ik als vrijwilliger in Bolivia voor Misión Timoteo gewerkt. Misión Timoteo is een organisatie die zich inzet voor Boliviaanse kinderen. Zie voor meer informatie over Misión Timoteo: www.misiontimoteo.nl Vanaf half januari 2009 heb ik weer voor Mision Timoteo gewerkt. Begin maart heb ik besloten niet zoals gepland tot 26 november voor Mision Timoteo te blijven werken. Momenteel orriënteer ik me op wat ik nu ga doen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 83670

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 27 Mei 2009

Bolivia 2009

Landen bezocht: