Feliz navidad y prospero 2009!!! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Pieter Tang - WaarBenJij.nu Feliz navidad y prospero 2009!!! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Pieter Tang - WaarBenJij.nu

Feliz navidad y prospero 2009!!!

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

25 December 2008 | Nederland, Zoetermeer

Zo, en dan is het alweer bijna tijd om terug te gaan naar Bolivia. Zaterdag is de laatste werkdag bij de doe-het-zelf zaak. Dan nog de laatste dingen regelen. Helaas hoort hier ook het regelen van een ticket nog bij. Ik heb die altijd het liefst goed op tijd in bezit maar door omstandigheden moet het tot het laatste moment wachten. Ik wil namelijk via de VS vliegen om bij de bruiloft van Ruthy te zijn. Haar ouders moeten vanuit Bolivia naar de VS reizen, maar omdat ze geen reiservaring hebben en de taal niet spreken, reizen ze graag samen met mij. Ik wil ze in Miami opwachten en dan samen verder reizen naar North Carolina.
Ik probeer op 6 januari naar Miami te vliegen. Op 12 januari vlieg ik dan door naar Bolivia voor nog een klein jaartje bij Mision Timoteo. Het lijkt erop dat de terugreis in oktober zal gaan zijn omdat de jaartickets nog niet later geboekt kunnen worden. En zonder retourticket kom je Bolivia niet in dus moet ik dat toch nu al vast leggen.

Afgelopen dinsdag ben ik bij mijn nicht op bezoek geweest. Zij en haar man hebben een kaasboerderij. Het was interessant om daar rond te kijken, zeker ook omdat we in Mision Timoteo kaasproductie en -verkoop op willen zetten. Mijn nicht maakt met ongeveer 1000 liter melk zo'n 110 kilo kaas. Het was uiteraard ook leuk om na lange tijd mijn familie weer eens te zien en spreken. Daar kwam de laatste jaren weinig van. En als je een tijd zo ver weg hebt gewoond, ga je toch meer de waarde van familie inzien.

Ik ben blij en dankbaar dat ik nu met mijn ouders en zussen kerst kan vieren in Nederland maar zie ook wel uit naar de tijd in de VS en Bolivia.

Langs deze weg wil ik iedereen hele fijne feestdagen en een gelukkig 2009 toewensen.

Een hartelijke groet, Pieter

  • 25 December 2008 - 08:13

    Henk Wuister:

    Dank je voor je berichten.
    Prettige feestdagen.
    Zegen met je missie en mooi en goed dat je een goede achterban hebt.

  • 26 December 2008 - 18:00

    Riek:

    Jij ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en bovenalles Gods onmisbare zegen. Een goede reis toegewenst en we hopen, dat je het weer naar je zin zult hebben in Bolivia. Goede reis hoor!!!!!

  • 01 Januari 2009 - 13:20

    Henny Van Der Vis:

    hoi pieter,

    jij ook de beste wensen in 2009.ik wens je een goede reis en een fijn jaar in bolivia.
    hopelijk krijg je nu een visum voor een jaar dat je niet steeds heen en weer moet reizen.
    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Van februari tot november 2008 heb ik als vrijwilliger in Bolivia voor Misión Timoteo gewerkt. Misión Timoteo is een organisatie die zich inzet voor Boliviaanse kinderen. Zie voor meer informatie over Misión Timoteo: www.misiontimoteo.nl Vanaf half januari 2009 heb ik weer voor Mision Timoteo gewerkt. Begin maart heb ik besloten niet zoals gepland tot 26 november voor Mision Timoteo te blijven werken. Momenteel orriënteer ik me op wat ik nu ga doen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 83665

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 27 Mei 2009

Bolivia 2009

Landen bezocht: