Ziekenbezoek en visum. - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Pieter Tang - WaarBenJij.nu Ziekenbezoek en visum. - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van Pieter Tang - WaarBenJij.nu

Ziekenbezoek en visum.

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

22 Januari 2009 | Bolivia, Santa Cruz

Afgelopen dagen heb ik doorgebracht met het bezoeken van Harry en het in gang zetten van de eerste voorbereidingen voor het aanvragen van mijn visum. Waarschijnlijk zijn de papieren die ik vorig jaar geregeld had niet meer geldig (max. 3 maanden). Iemand van Mision Timoteo is e.e.a. aan het uitzoeken. Morgen ga ik weer naar het kantoor om te vragen hoe het er voor staat.

Harry was zondag behoorlijk ziek naar het ziekenhuis gebracht maar na de eerste injectie werd de pijn al minder, en toen het infuus eenmaal zat ging het nog beter. Sinds die zondagmiddag bleef het goed gaan met hem. Elke dag ging ik even checken hoe het met hem ging, kijken of er nog wat geregeld moest worden (bijv. medicijnen, naalden, infuuszakken, laboratoriumonderzoeken, enz moeten in Boliviaanse ziekenhuizen allemaal apart gekocht worden), en uiteraard gezellig kletsen. Vooral over de bloempjes en de bijtjes natuurlijk ( ;) Harry is imker).

In het begin was Harry erg tevreden over het eten, maar later begon hij toch wel erg naar een bakkie koffie te verlangen en was het eten ook wel wat weinig. Gisteravond mocht Harry het ziekenhuis uit. Samen met zijn broer Hans, die die dag vanuit Cochabamba naar Santa Cruz was gevlogen, zijn we dus gelijk een restaurantje in gedoken om een kippetje met rijst te scoren. Zijn dieet houdt Harry, zoals voorgeschreven, netjes tot maandag aan, inclusief onthouding van koffie en onze plagerijtjes daarmee.

Vandaag zijn Harry en Hans als het goed is samen naar Cochabamba gevlogen. Harry zal daar een weekje bij zijn broer verblijven om aan te sterken voor hij weer naar Sucre vliegt.

Therese is er trouwens inmiddels ook weer een stuk beter aan toe. Zij is gisteren naar de VS afgereisd.


  • 23 Januari 2009 - 11:10

    Ardy Derlagen:

    Dag Pieter,Zo gaan we de goede zorg in onze ziekenhuizen nog eens waarderen.....en ons hollandse kopje koffie. Fijn dat je zo dienstbaar kon zijn.Succes met je visum!

  • 02 Februari 2009 - 18:24

    Irene De Jong:

    Ha die Pieter,eindelijk heb ik eens de tijd genomen om al je belevenissen eens door te lezen en al je foto's te bekijken.
    Wat een dingen maak jij daar mee zeg.
    Voor ons zaken die hier goed geregeld zijn en bij jou heel anders in elkaar zitten.
    Knap dat je zo flexibel bent om daar mee om te gaan.
    Hoe gaat het met de kaas en yoghurtproduktie?
    Hoe is het nu met de zieke imker?
    Zeg wat een foto's heb jij zeg!Die krokodil ,wauh ...
    Ook wel heel gaaf dat je nog in Nederland hebt kunnen schaatsen.
    Het vriest hier weer een beetje ongeveer -2 in de nacht.
    In de krant las ik dat ze het afgelopen weekend in Brabant al hebben geschaatst maar hier ging dat helaas niet.
    Vandaag heeft het ook een heel klein beetje gesneeuwd dus het is hier nog steeds een beetje winter.
    Afgelopen zondag hebben we weer kidsclub gehad en het erover gehad hoe je nieuw leven kan krijgen en aan het eind gezelschapsspelletjes gedaan dat vonden ze geweldig.
    s'Avonds hadden we nog een jeugddienst maar daar waren er maar weinig.Jan van der Weg heeft gesproken want Rachel(die normaal spreekt)haar man( Rogier) was net weer uit het ziekenhuis.Hij heeft iets aan zijn darmen en het gaat nog niet goed met hem.Rachel kan daarom even niet het jeudgwerk doen.Ja als je voor de Heer bezig bent zit de tegenstander niet stil.
    Aankomende zondag hebben we weer een doopdienst.Er laat zich een dove jongen (Cevin)dopen,geweldig he.

    Pieter ik wens je alle goeds toe en Rien en ik bidden elke dag voor je.
    Ik zal nu meer op tijd je verhalen lezen en je dan terug schrijven.
    Het ga je goed.
    Gr.Irene de Jong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Van februari tot november 2008 heb ik als vrijwilliger in Bolivia voor Misión Timoteo gewerkt. Misión Timoteo is een organisatie die zich inzet voor Boliviaanse kinderen. Zie voor meer informatie over Misión Timoteo: www.misiontimoteo.nl Vanaf half januari 2009 heb ik weer voor Mision Timoteo gewerkt. Begin maart heb ik besloten niet zoals gepland tot 26 november voor Mision Timoteo te blijven werken. Momenteel orriënteer ik me op wat ik nu ga doen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 83661

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 27 Mei 2009

Bolivia 2009

Landen bezocht: