Portachuelo - Reisverslag uit Portachuelo, Bolivia van Pieter Tang - WaarBenJij.nu Portachuelo - Reisverslag uit Portachuelo, Bolivia van Pieter Tang - WaarBenJij.nu

Portachuelo

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

12 Februari 2009 | Bolivia, Portachuelo

Gisteren heb ik het kookstel schoongemaakt die ik voor het maken van yoghurt ga gebruiken. Eigenlijk moest dat met een staalborstel met al dat aangekoekte vet, maar die had ik niet, dus maar met een schuursponsje en wat afvalstukjes hout aan de slag gegaan. Verder heb ik de laatste ontbrekende spullen ingekocht. Ook een gasfles, die gaan we vandaag laten vullen.

Verder heb ik nog wat extra bamboe gekapt voor het maken van mijn klerenrek. De bamboe hier heeft stekels :s Lastig met kappen, en de stengels zijn ook behoorlijk bekrast. Straks ga ik wat draadeinden, moeren en ringen kopen om de palen aan elkaar te verbinden. Ik heb via internet twee mooie en nuttige bamboesoorten besteld en die zijn inmiddels aangekomen. Ik heb ze zaterdag gezaaid. Het duurt uiteraard wel een paar jaartjes voor die zo groot en uitgehard zijn dat ik die kan verwerken tot klerenrek, maar goed, het is dan ook meer voor de hobby.

Ik voel me momenteel wat fitter. Misschien omdat het nu “slechts” 26 a 27 graden is. Meestal regent het in de nacht en ochtend, of is het bewolkt. ´s Middags breekt de zon vaak krachtig door.

  • 12 Februari 2009 - 17:46

    Jantine:

    Ik zou toch best wel eens om een hoekje willen kijken om te zien hoe jij daar aan het fröbelen bent...

  • 13 Februari 2009 - 09:18

    Irene De Jong:

    he Pieter leuk weer wat van je te lezen.
    Het is toch bijna niet voor te stellen dat je geen staalsponje hebt!!!
    Ik zou niet weten hoe ik mijn gasfornuis zonder een staalsponjes schoon zou moeten krijgen.
    Volgens mij word je op deze manier wel vindingrijk zeg!!!
    Ook zo grappig dat je schrijft dat het maar!!!26 graden is!
    Wij hebben hier een beetje half/half weer.
    In het land vriest het 's nachts een paar graden maar bij ons aan de kust haast niet.
    Wel hadden we van de week een dag met echt een strak blauwe lucht en een heerlijk zonnetje.
    Volgende week gaan wij op de wintersport naar Oostenrijk ,daar hebben we weer een andere temperatuur.
    Er is veel veel meer sneeuw gevallen dan vorig jaar dus we kijken er echt naar uit.
    Het is daar zo mooi met de bergen en de sneeuw,ik krijg altijd zo iets hier zou ik wel willen wonen.
    De mevrouw van het appartement heeft ons zelfs al aangeboden dat we een stuk grond mogen kopen en een huis mogen bouwen.
    Maar ja helaas ontbreekt het ons aan z'on
    kapitaal.

    he succes met alles.
    Gr.Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

Van februari tot november 2008 heb ik als vrijwilliger in Bolivia voor Misión Timoteo gewerkt. Misión Timoteo is een organisatie die zich inzet voor Boliviaanse kinderen. Zie voor meer informatie over Misión Timoteo: www.misiontimoteo.nl Vanaf half januari 2009 heb ik weer voor Mision Timoteo gewerkt. Begin maart heb ik besloten niet zoals gepland tot 26 november voor Mision Timoteo te blijven werken. Momenteel orriënteer ik me op wat ik nu ga doen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 83667

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 27 Mei 2009

Bolivia 2009

Landen bezocht: